۲ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱:۳۳

گفتگوی تلفنی رؤسای جمهور فرانسه و مصر پیرامون بحران سوریه

گفتگوی تلفنی رؤسای جمهور فرانسه و مصر پیرامون بحران سوریه

رئیس جمهور فرانسه روز شنبه در یک تماس تلفنی با همتای مصری خود پیرامون بحران سوریه گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دفتر ریاست جمهوری مصر با صدور یک بیانیه اعلام کرد که «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه روز شنبه در یک تماس تلفنی با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور این کشور، پیرامون بحران سوریه با وی گفتگو کرده است.

بنا بر بیانیه دفتر ریاست جمهوری مصر، ماکرون در این تماس تلفنی با اشاره به حمله نظامی کشورهای فرانسه، آمریکا و انگلیس به سوریه در هفته گذشته، ادعا کرده است که این حمله مطابق با موازین بین المللی انجام شده است!

گفتنی است مقامات سه کشور نامبرده (آمریکا، فرانسه و انگلیس) با ادعای اینکه در واکنش به حمله شیمیایی ادعایی دولت قانونی سوریه دست به اقدام تلافی جویانه زده اند، ۱۰۵ فروند موشک را به سمت اهدافی در خاک سوریه پرتاب کردند.

با این حال در این تماس تلفنی، رئیس جمهور مصر در مورد تشدید درگیریهای نظامی در خاک سوریه که باعث وخامت اوضاع و پیچیده تر شدن وضعیت کنونی می شود، ابراز نگرانی کرد.

السیسی در این بیانیه همچنین بر «اهمیت انجام تحقیقات شفاف بین المللی پیرامون این موضوع [حمله شیمیایی ادعایی در سوریه]» تأکید کرد.

لازم به ذکر است که رئیس جمهور فرانسه به وزیر خارجه این کشور- ژان ایو لودریان- دستور داده است که تا پایان ماه میلادی جاری برای انجام گفتگوها با هدف تقویت روابط دوجانبه پاریس- قاهره به مصر سفر کند.

کد خبر 4277301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha